Äggigt bak

Sådär, nu har matkoman lagt sig lite (trots att jag har några chokladägg kvar att mumsa på). Det har varit fina påskdagar med ljuvlig mat och rolig påskäggsjakt på långfredagen och mumsig påskmat och ännu mera påskägg i går! Underbart sällskap med goda vänner och familj!
 
Idag har det dock blivit en lugnare dag... Jag tog tag i städningen som har släpat efter en del den här veckan... Men det kändes ändå helt ok, det är ju en sån skön känsla efteråt...speciellt när det är nybäddat i sängen!
 
Det blev lite bakning med barnen, önskemålet från sonen var vaniljdrömmar, detta kom från ett spel som heter Kakjakten. Spelet är ett enkelt lotto-spel men med en liten twist. Man ska hitta alla sakerna så att man kan baka en kaka (finns fyra olika at välja på). Man får en lista på allt som ska finnas med och på baksidan finns tillvägagångssättet.
 
  
 
Barnen älskar det och sonen ville då alltså baka utifrån detta recept. Sagt och gjort. Dottern fick läsa och sonen hällde i och blandade. Sedan fick båda rulla bollar. Hur kul och mysigt som helst!
 
 

 
Dottern ville ha maränger så då blev det maränger också, dessa gjorde jag dock själv eftersom det egentligen bara är massa vispande. Inget av barnen sa något om detta, så länge de fick smaka både smet och färdiga maränger!
 
Det blev äggiga maränger där gulan fick bubbelgumssmak!
 
 
 

Sen valde jag att experimentbaka också, gjorde vanlig vetebullsdeg men fyllde med marshmallowfluff och gjorde (för första gången) gifflar av dem. Blev helt ok smak, degen skulle dock varit tunnare i mitt tycke. Men men...
 
 
 
 
Nä nu ska jag hugga in på ännu ett chokladägg, glad påsk på er!
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0