När luften tar slut...

Så blev det en tur till läkaren för min del idag... Suck.. Är så trött på detta nu... Astman krånglar och jag har haft fler förkylningar/infektioner det här läsåret än jag någonsin haft tidigare. Läkarens svar..: Tyvärr blir det ofta så eftersom man är känsligare för infektioner när man har astma och sen lägg till snoriga baselusk barn, både hemma och på jobb så blir tillvaron inte så lätt..
 
Två nätter nu har jag haft svårigheter att sova pga hosta och tung andning. I natt halvlåg jag med fönstret öppet, inhalerade som en tok och fick ingen sömn.
 
Men som tur är fick jag en underbar läkare som tog mig på allvar (roligt nog samma läkare som sydde sonen i fredags!) Han skrev ut kortisontabletter och hostmedicin (med morfin och konstigt nog alkohol, så bara de bästa ingredienser enligt läkaren 😉)
 
 
Det plus ökade doser av mina vanliga mediciner ska förhoppningsvis göra mig frisk igen. För jag är rysligt trött på att må dåligt, att hela tiden hosta, snora och det värsta av allt inte kunna andas ordentligt. Det tar grymt mycket på krafterna. Ingen ork och ändå måste man ha ork att både jobba och ta hand om hem och barn...
 
Effekten på mina egna barn är det jag får mest dåligt samvete av. Att inte ha ork och energi, att barnen är så medvetna om att mamma måste vila varje dag när vi kommer hem.. Att mamma inte mår bra...
 
Men nu ska jag försöka tänka positiv,  vila upp mig och njuta av våren, livet och mina älskade ungar! ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0