Vårplask och äggrenovering

Efter 2 innedagar med snöblandat blask utanför var det idag dags att andas in lite frisk luft. Det var uppehåll och några små solglimtar så jag sa till barnen att ta överdragsbyxor och jacka..inte regnkläder. Däremot skulle gummistövlarna på..och det är jag väldigt glad för så här i efterhand. Mina busungar hittade nämligen den ena vattenpölen efter den andra och större blev pölarna...och geggigare!
 
Efter en timmes plaskande var barnen genomblöta, smutsiga, frusna och alldeles överlyckliga! Tänk så roligt det är att plaska i pölar och gyttja! Jag klarade mig undan hyfsat ok..bara liite geggig... ;)
 
Eftermiddagen spenderades med pyssel (och hagelskurar utanför fönstret). Vi målade påskbilder och jag passade på att visa barnen att man kan göra roliga tavlor med avfallet från pennvässaren! Återvinning är ju hur kul som helst!
 
 
 
Sen har jag också pysslat med lite påskpresenter, inte färdig än så nu får jag väl sätta lite fart.. Tog ett gammalt uttjänt påskägg, drog loss det plastiga täcket och jag ägget ny färg med krackeleringar.
 
 
 
 
 
Sen har jag också pysslat lite med olika presentpåsar, den första får göras om, om den ska ges bort, gillar modellen men utförandet blev lite väl hafsigt. Den andra blev jag riktigt nöjd med, nu ska den bara fyllas med något också!
 
 
 
Imorgon är det skärtorsdag så idag pratade vi lite om vad det innebär och om barnen ville klä ut sig, dottern är helt medpå att klä ut sig, sonen lite mer tveksam... Får väl se hur det blir imorgon. Har även lovat dem att vi ska baka, de får välja vars en sorts kaka att baka...Ska bli kul att se resultatet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0