Sommartider hej hej sommartider....

Ja den här låten kan mina barn också kan jag säga! Idag har vi spenderat största delen av dagen utomhus, dels pga det underbara vädret och dels pga att området precis runt huset har varit byggarbetsplats hela veckan ochnu börjar jag tröttna på oväsendet. Från 8 på morgonen tills 18 på kvällen sågas det, borras och hackas sönder asfalt..tyst arbete mao ... (NOT!) Öronen är så trötta på kvällen... men men, tur att det är sommar så att vi kan vara ute utan problem.
 
Idag har verkligen varit en slappedag och jag har lycktas bryta mina rutiner och faktiskt klarat av att bli helt avslappnad. Vi gick ut rätt sent så istället för lunch blev det fruktstund och sedan en lätt lunch på eftermiddagen.. Så kan det gå.. :)
 
Så idag har det inte blivit några hushållssysslor.. Däremot en del Legobyggande på morgonen. Sonens Lego stad behövde en makeover och en del reparationer. Det är ju ingen nyhet att han älskar Lego och därför tänkte jag visa några bilder från hans födelsedag (som jag helt missat att visa innan).
 
En av hans presenter blev en väggklocka som jag pysslade ihop och den blev han glad för kan jag säga! Även jag blev väldigt nöjd med den.
 
Från det här...
 
Till det här...
 
 
 
Sen blev det ju såklart Legokalas! Men det var i princip omöjligt att hitta kalassaker med Lego. Jag hade ju lovat honom då jag tidigare hade sett Lego City tallrikar, servetter, muggar osv. Men nänä..såklart så har de ju slutat producera det och det fanns inte hos några återförsäljare överhuvudtaget...bläää... Hittade tillslut några servetter på ebay.. Så det fick bli egenproducerat. Skrivare, sax och klister! Funkade hur bra som helst!
 
 
Tårtan skulle vara en chokladLegotårta, sagt och gjort... 99 platta byggklossar av SP samt en hel hög med poliser och tjuvar i SP (tjuvarna och detaljer på poliserna är handmålade). Och såklart guld och juveler som gjordes av socker.
 
 
 
 
Även Lego och polis/tjuv godisar samt egengjorda marshmallows (sonen älskar choklad och marshmallows).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anna
2015-08-03 @ 16:54:31

Hej!
Jag tycker klockan var jättehäftig. Hur gick du väga för att göra den? Mvh Anna

Svar: Tack!! :) Jag köpte en billig klocka på Netto, den har glasyta. Sen spraymålade jag och klistrade fast legofigurerna med karlssons (superlim eller vad det nu kallas ;)). Till sist satte jag dit siffrorna som bara är klistermärke.MVH
Sara
honungspuff.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0