Tillbaka i pysselvärlden

Ja nu är det sommarlov och energin och kreativiteten börjar sakta komma tillbaka. Det var ett tag sedan orken och inspirationen fanns, men nu så...
 
Har surfat runt mycket inne på Pinterest för att få inspiration, brukar ta skärmdumpar på saker jag vill pröva, t.ex recept eller pyssel. Så för länge sedan en bild av ett äpple gjort av en bok och det ville jag såklart prova. Och nu har jag äntligen gjort det. Jag tog en gammal pocketbok som jag ändå inte skulle spara, tog bort fram-och baksida, sen ritade jag formen och skar försiktigt ut äpple formen, målade sidorna med vattenfärg och vek sedan den första och sista sidan mot varandra och klistrade ihop. Tyvärr tog jag inte bilder under tiden så det blir kanske lite rörigt. 
 
Till sist klippte jag av en bit av en stjälk på en tygblomma och klistrade fast den som äpplestjälken tillsammans med ett litet blad.
 
 
 
 
Idag har jag även börjat omorganisera kyl och frys, fast på utsidan. Det blev så stökigt så nu ska det städas upp. Till exempel så har jag tröttnat på alla inköpslistor som hamnar överallt (min man lyckas också alltid bli av med den när han är och handlar och ringer då till mig för att komma ihåg vad som ska handlats) så nu har jag fixat en beständig plast för listan, med hjälp av griffeltavlel dekorplast. Då kan man bara fota listan med fånen och voilà så har man alltid listan med sig! 
 
 
För att kritan ska finnas lätt till hands fixade jag en liten hållare. Skar av en bit av en medicindoserare och satte fast den med en överbliven bit dekorplast.
 
 
Känns kul att vara tillbaka i pyssel och bloggvärlden 😀 mer imorgon hoppas jag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0