Glad Jul eller God Påsk...?

Ja den här veckan är det påsklov och jag tänkte givetvis fylla det med massor av påskpyssel och påskbak. Igår morse vaknade barnen (som vanligt) tiiiidigt så redan klockan 8 var pysslandet i full gång. Men medans dottern och jag påskpysslade bestämde sig sonen för att göra ett hus till jultomten..! Vaddå påsk...nänä här är det jul som gäller. Han gjorde även ett brev och en teckning som han fäste vid ytterdörren.
 
Dottern och jag gjorde påskgirlanger...
 
Tomtens hus
 
Vad ska man säga.. klart han får julpyssla om han vill, dock drog jag gränsen när han sa att han ville åka och handla julgran..
 
Älskar hans kreativitet, han rotar gärna i vår pappers/kartong återvinningstunna och bygger allt möjligt, fantasi och konstruktion är verkligen starka sidor hos honom. Och jag låter honom hållas trots att det emellanåt blir så stökigt att man inte tror att det någonsin kommer att bli rent igen... Men som tur är är sonen även en fena på att städa, så det blir aldrig några problem på den fronten.
 
Och när vi är inne på jul eller påsk dilemmat så känns även vädret obeslutsamt för idag så har det regnat och regnet övergick i snö, så visst varför inte lite tomtepyssel på det...?!
 
Nä dagens pyssel har hittills varit att göra egna studsbollar! Hur kul pyssel som helst, hittat inne på Netto (såklart!). En sats räcker till 4 studsbollar och det roliga är att barnen kan välja egen design/färg på bollarna, enkla instruktioner som barnen kan fixa själva (med liiite hällhjälp) för att sedan ha kul med de färdiga bollarna hur länge som helst!
 
 
Själv gjorde jag lite påskpyssel redan förra veckan då jag lekte påskhare och gjorde små presenter till de jag arbetar närmast/mest med.
 
Blommor och kolakakor
 
 
 
 

I samma veva fixade jag en liten påskblomma till mig själv, tog en vas, fyllde med lecakulor, i med påskliljor och sedan lite decor på vasen..tada.. ;)
 
 

I helgen var jag också pysselsugen men orkade inte riktigt, hjärnan orkade inte med, så jag skrev ut några målarbilder till mig och barnen.. Hade glömt hur kul och rogivande det kan vara att måla. Så enkelt att jag fortsatte på kvällen, slötittade på tv samtidigt som de pysselkliande fingrarna fick något att göra.
 
 
 
Oj det blev mycket idag...måste verkligen ta mig i kragen och skriva här oftare.. Avslutar idag med bilder från vår våffeldag- det blev frasvåfflor och belgiskavåfflor med frukt & bär, glass och chokladsås..riktigt onyttigt och riktigt gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0