KritArt och nytt kök

Ja nytt kök har det väl inte blivit, men lite renovering/makeover av möblerna gjorde stor skillnad. Bor man som vi i hyresrätt är det en del som man inte själv kan bestämma över. Jag skulle vilja måla om och sätta in nya luckor/arbetsbänk.. Men en sak i taget...
 
Köksbordet (som vi fyndade på Blocket för 1-2 år sedan) behövde en renovering då ytan blivit sliten. Bestämde mig då för att fixa det med dekorplast (vilket inte var det lättaste med ett rundat bord). Men det blev bättre än innan, gillar skarpt den fina ljusa/slitna träfärgen. Ville ha köksön i samma färg, trots att den ytan inte var sliten blir intrycket bättre om de är i samma nyans. Blev riktigt nöjd med den!
 
Före och efter...
 
Före och efter...
 
Måste ta tag i kökssoffan också..den ska minsann få lite målarfärg den med för att passa in. Men idag högg jag in på en bokhylla i vardagsrummet. Vi köpte IKEAs Expedit hyllor för länge sedan men av någon anledning köpte vi dem i mörk brun.. I alla fall, nu är de slitna och jaghar tröttnat på den mörka färgen så nu ska de bli ljusare... Det resultatet kommer förhoppningsvis imorgon!
 
Har även lekt lite med kritor och för första gången testat att smälta kritor...det var hur kul som helst! Och enkelt och resultatet blev så färgglatt och fint!
 
 
 
 
 
 
Avslutar även idag med fina blommor (älskar att skämma bort mig själv med nya fina snittblommor)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0