Pusselpyssel och nybak

Ja idag har det varit en kreativ dag, har haft igång tre olika projekt (plus barnens pärlande...japp fullt ös!). Ett pågående projekt är påskpyssel som jag startade idag men inte hunnit färdigt med.
 
Det andra pysslet var att måla en tavelram i form av en pusselbit. Som ni ser på bilden har jag använt mig av Panduros färger- kan inte få nog av dessa underbara färger! Det blev en liten "blingblomma" också för att ge ramen en liten extra piff.
 
 
 
 
 
Jag fick även ett bakryck och bestämde mig för att hitta på ett eget recept. Inspiration fick jag av chocolatechipcookies, men jag har ändrat en del efter min smak samt lagt till morot, apelsin och muskotnöt. Delade upp i två delar och den ena fick då även vita chokladknappar.
 
 
Måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet..mums mums!
 
Nu blir det snart Melodifestivalmys (ja jag vägrar använda den hemska förkortningen för Melodifestivalen..klarar verkligen inte att varken säga eller skriva det! ;) ). Imorgon fortsätter påskpysslandet och förhoppningsvis blir vädret ok och då blir det balkongstädning!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0