Vilken härlig dag!

Ja idag har varit en riktigt mysig dag och jag känner att jag verkligen har fått ladda upp batterierna! Halv elva i förmiddags fick jag ännu ett ryck och bakade scones och sen dukade vi upp till brunch med hur mycket som helst inklusive frukt och chokladcroissant! Jag har inte gjort scones på väldigt länge och det var riktigt gott att sätta tänderna i en varm scone med en bit ost och apelsinmarmelad. En riktig klassiker..!
 

Ja vi åt och åt och åt... Sen begav jag mig ut på en långpromenad, något blåsigt men riktigt uppfriskande. Avslutade eftermiddagen med en timme i badkaret (något jag inte heller gjort på länge!). På med lugn musik och väldoftande ljus och ner i det varma vattnet. Kände att jag verkligen kunde slappna av... Då gick tankarna tillbaka till i sommras då jag spenderade en helg själv på Ystad Saltsjöbad. Det var också vansinnigt mysigt och avslappnande och jag riktigt längtar tillbaka. Att gå där på strandpromenad i solnedgång eller ett bad i havet vid soluppgång. Att bara få vara med mig själv och en god bok jag själen ro och batterierna laddades....
 
 

Nu ska kvällen snart rundas av med god mat (läs sushi) och möjligtvis ett glas vitt. Att jag sedan vet att jag inte behöver jobba imorgon gör att jag kan slappa lite till.. Imorgon blir det mysdag för mig och sonen då förskolan är stängd...
 
Ha en bra söndagskväll!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

honungspuff.blogg.se

En kreativ sida fylld med bak & pyssel... & lite annat...

RSS 2.0